Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Puding Roti 4 Segi

Kocok telur dan gula pasir hingga gula larut masukkan ke dalam adonan roti aduk rata. Selepas itu masukkan roti yang telah dipotong kecil tadi.


Pin By Nur Syairah On Kueh Melayu Recipes Food Yummy Cakes

Akhir sekali masukkan butter yang telah dicairkan gaul hingga rata.

Puding roti 4 segi. 4 sudu besar buttermarjerin yang dicairkan Kaedah Mula-mula bancuhkan bahan Bkacau agar gula larut. Kemudian tambahkan bahan-bahan C satu persatu kacau sebati. 4 12 sudu besar gula Cara-cara.

Tekan roti supaya bahan kisar meresap. Puding ini menggunakan agar-agar bertali. 10 keping roti potong dua atau tiga segi 2 cawan susu segar 2 sudu besar mentega 2 biji telur 4 sudu gula halus 1 sudu teh esen vanilla 2 biji buah kiwi Green SunGold dipotong 2 biji ceri merah dipotong kecil Ada 2 pilihan sama ada nak susun roti atau.

Tapi jangan penuh sangat sampai nak terkeluar. Kalau anda lebih gemar untuk menggunakan agar-agar serbuk pun tidak mengapa tapi kena pandai adjust lah kan. Letak je roti tu dalam loyang yang dah digriskan dengan butter.

Panaskan susu seketika dan bila hampir mendidih bolehlah diangkat. 14 sdt vanili bubuk. Puding roti cara sihat Bread pudding atau puding roti salah satu dessert kegemaran saya sejak dolu-dolu lagi.

Kalau ada pisang dan roti tawar di rumah lumayan bisa dibikin. Biasa disajikan dalam acara-acara tertentu puding juga cocok dinikmati bersama keluarga dan teman-teman saat malam Tahun Baru. Resepi Puding Roti Karamel Kukus Paling Senang Tanpa Mixer.

4 sudu besar gula halus 2 biji telur 1 sudu teh esen vanilla 1 sudu kecil serbuk cinnamon Untuk Sos Kastard 1 tin susu cair ¼ tin air - guna tin susu cair tadi 2 sudu besar tepung kastad 2 sudu besar gula Cara cara. Sapukan mentega pada loyang dan pada setiap kepingan roti. BAHAN-BAHAN7-8 keping roti 500 ml susu segar 2 cawan 4 sudu besar gula halus 2 biji telur 1 sudu teh esen vanilla 1 sudu kecil serbuk cinnamon2 sud.

Cara membuatnya mudah bahan-bahan. Rendam roti dalam larutan susu selama 30 menit sampai roti hancur dan lembut. Setelah itu angkat dari kompor.

Resepi puding roti kegemaran saya harus mengunakan bahan-bahan yang sihat kurang manis dan. Resep puding roti 4 lembar roti tawarPisang70 gr gula pasir50 gr mentega cairkan 200 ml susu cairTopping ChocochipKacang almond. Memandangkan saya masih dalam.

4½ sudu besar gula Cara-cara. Puding selalu menjadi camilan favorit setiap orang karena rasanya yang enak dan teksturnya lembut. Tabur buah-buahan kering dan kukus selama 30 minit.

1 sudu besar mentega 14 sudu kecil garam 2-3 biji telur - pukul ringan 1 sudu kecil esen vanilla Sedikit kismis Sedikit serbuk kayu manis Cara cara. Masukkan mentega garam dan gula. Sebenarnya sudah lama saya tidak membuat puding roti.

FOR Marination1 tbsp Ginger Garlic1 tbsp cinnamon powder cloves powder cumin powder tilani1 tbsp oyster soy Sauce mix it2 t. Sapu mentega pada loyang dan pada setiap kepingan roti. Tunggu hingga roti menjadi lebih mengembang tetapi jangan sampai hancur dan menjadi bubur.

Taburkan buah kering dan kukus selama 20 minit. Nah biar terasa lebih spesial kamu bisa membuat puding roti tawar. Ikut banyak mana yang korang suka ye.

Cara Membuat Puding Roti Tawar Kukus. Satukan susu cair telur esen vanilla dan gula. Kemudian tabur coklat rice dan coklat chips.

Kemudian sapukan mentega pada roti dan juga pada loyang. Tuang kedalam cetakan tahan panas yang sudah diolesi margarine. Cam CK potong tiga segi camtu.

Puding Roti Milo Yang Sedap Khamis 1 Jun 2017 Puding Roti Milo Yang Sedap Azie 6012017 featured Kuih Muih Puding Kuliah Zohor Ustaz Zawawi hari ini. RESEP1400 ml susu cair7 lembar roti tawar tanpa kulit100 gram gulasesuai selera2 bungkus agar agar tanpa warna 7gram100 gram DCC100 gram WCCcoklat putihca. Masak dengan api sedang sampai gula larut.

Koyakkan roti dan masukkan ke dalam bahan B. Susunkan roti di dalam loyang dan curahkan bahan kisar tadi. Selepas itu barulah masak bancuhan tepung tadi di atas api menggunakan API SEDERHANA KECIL untuk elakkan hangusBiar lambat sedikit asalkan hasilnya wow.

Tuang gula telur susu cair dan vanili. Taburkan buah kering dan kukus selama 20 minit. Biarkan roti terendam sekurang-kurangnya 40 minit.

Aduk terus sampai gulanya larut. IKLAN BAHAN SOS KASTARD. Masukkan potongan roti tawar ke dalam rebusan susu.

Campurkan kocokan telur ke dalam. Sekeping dapat 4 pieces. Tak perlu susun cantik2 pun.

Rebus susu cair gula dan vanili bubuk dalam satu wadah. Aku akan perkenan apa sahaja permintaan hambaKu. Satu lagi tips untuk resepi puding trifle ni adalah gunakan loyangbekas empat segi berbanding bulatAnda.

Masukkan margarine yang telah dicairkan dan vanili aduk kembali sampai rata. Siapkan telur dan margarin kocok menjadi satu dengan menggunakan mixer. Sebut je puding roti dah dapat bayangkan betapa enaknya rasa lemak berkrim roti butter dan susu terutama jika dimakan panas-panas.

BACA DI LINK BARU. Tapi kan sebenarnya menggunakan. Apa yang lebih menarik lagi ialah resepi puding roti biskut ini dapat mencuri perhatian anak-anak kecil kerana coraknya yang sangat comel dan Nampak sangat menyelerakan untuk dicuba.

Resep Puding Roti Panggang Cara Membuatnya. Susunkan roti di dalam loyang dan curahkan bahan kisar tadi. Lepas tu letak roti lagi.

1 tin susu cair. Bukan sahaja Allah mendengar tapi Allah akan perkenankan doa. Tambahkan potongan roti tawar ke dalam campuran gula.

Potong atau koyak2 kan roti tu. Apabila Hambaku bertanya kepada mu tentang Aku maka Sesungguhnya Aku sangat dekat. Masukkan roti dan kacau rata supaya ianya terendam.

Aduk kembali sampai roti benar-benar hancur dan lembut. Susun kepingan roti dalam loyang dan tuang bahan kisar tadi. AssalamualaikumDi video kali ini saya akan membagikan resep cara membuat puding roti pisang.

Untuk bahan puding roti kisarkan semua bahan kecuali roti. Kisarkan semua bahan puding roti bahan kecuali roti. Letak half loyang je dulu.

Tekan roti supaya bahan kisar meresap. Biarkan terendam dan meresap seketika. Tekan-tekan roti supaya meresap cecair tadi.


Biskut Lapis Keju Food Recipes Cake Desserts


Pin On Food Sweet And Delight


Pin On Recipes


Posting Komentar untuk "Puding Roti 4 Segi"