Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Puding Roti Bakar

Satukan bahan-bahan B. 3 sudu besar gula.


Resepi Puding Roti Sos Kastard Sedap Roti Desserts Snacks

1 sudu besar magerin Cara untuk menyediakannya adalah seperti berikut.

Puding roti bakar. Masukkan dalam acuan 88 yang dioles dengan butter. Kemudian tuang ke dalam loyangbekas yang telah digris dengan. Untuk roti bakar cairkan 1-2 sudu mentega.

1 Puding Roti Kukus Sos Kastard. Puding Roti Bakar Mudah dan Sedap. Cukup guna 6 keping roti maka terhasil lah Puding Roti Cheese.

6 Puding Roti Zebra. Rendam roti dalam air susu cair. 5 Puding Roti Tembikai.

Satukan bahan-bahan yang bertanda. 2 Puding Roti Karamel. Bahan-bahan untuk membuat puding roti bakar.

Kemudian tuang ke dalam loyangbekas yang telah digris dengan sedikit butterTaburkan baki kismis diatas adunan. Sedapnya alahai kerana saya masukkan separuh dari parutan keju kedalam adunan puding ini dan separuh keju parut lagi ditabur atas puding sebelum membakarnya. Bila roti dah lembut lenyekkan.

Sapukan mentega cair tadi atas bahagian yang hendak dibakar. Untuk itu berikut kami kongsikan 10 resepi puding roti simple tetapi terlajak sedap untuk anda cuba sendiri di rumah. Coklat chips ceri sultana hiasan Cara-Cara.

Bakar dalam Air Fryer pada suhu 160 darjah selama 10 minit. Masukkan adunan ke dalam loyangacuan pembakar. Biarkan terendam dan meresap seketika.

Masukkan separuh kismis dan juga mentega cair Gaul sebati. Roti 3 keping setiap bekas potong 4 susun dalam bekas tuangkan bahan puding tadi setiap bekas bagi rata tekan-tekan sikit guna spatula bagi meresap. Puding roti panggang teplon roti tawar tanpa kulit potong dadu susu cair sy pake uht plan gula pasir kalau mau manis boleh tambah sesuai selera susu kental manis secukupnya sy pake 2sdm telur kocok butter yg sudah dilelehkan sy pake unsaltbutter garam kurma ajwa untuk toping bisa skip 1 jam 20 menit.

Dapatkan resipi penuh Puding Roti Berkuah Kastard di. Masukkan kepingan roti dan rendamkan dalam campuran susu dan telur tadi. Siap Cheese10 keping roti1 sdm buttercup2 cwn susu cair12 cwn gula halus2 biji telur ayam1 sdt essen vanillachoc.

Gaulkan telur gula sehingga larut dan tambahkan susu dan esen vanilla guna whisk je. 1 Masukkan 1 12 cawan susu full creamsusu cair dalam bekas 2 Tambah 1 biji telur 3 Kemudian masukkan 2 sudu besar gula nak manis tambah lagi 4 Masukkan 1 sudu besar buttermarjerinplanta 5 Masukkan 1 sudu teh esen vanilla 6 Kacau semua bahan yang dicampurkan sehingga sebati. Tabur topping di atas kemudian bakar 30 hingga 40 minit pada suhu 150-170 darjah ikut oven masing-masing ye.

Potong roti kepada bentuk kiub 1x1cm. 500ml Dairy whipping cream. Puding Roti Bakar Coklat roti tawar isi 12 buah susu cair full cream telur gula pasir coklat bubuk 100 ml air panas larutkan bubuk vanili margarinmentega cairkan tepung maizena.

Carikkan roti dan curahkan kuah yang telah disiapkan tadi. Bakar pada suhu 180 C selama 30 minit atau sehingga masak. Masukkan separuh kismis dan juga butter cair Gaul sebati.

Bakar selama 40 minit dan letakkan air panas didalam mangkuk kecil dan bakar sama. Ya lah dari dibiarkan membazir begitu sahaja baiklah dibuat sesuatu yang boleh dinikmati bersama. 2 sb tepung jagung.

Bahan-bahan 7-8 keping roti 500 ml susu segar 2 cawan 4 sudu besar gula halus 2 biji telur 1 sudu teh esen vanilla 1 sudu kecil serbuk cinnamon LiNa Pg xletak 2 sudu besar butter - cairkan 3 sudu besar kismis LiNa Pg guna sultana Untuk Sos Kastard 1 tin susu cair 14 tin air guna tin susu cair tadi 2 sudu besar tepung kastad. Untuk resipi ini saya bakar didalam. Langkah-langkah membuat puding roti.

Kali ini saya akan berbagi sedikit resep puding yang menggugah selera. Sediakan mangkuk. Biarkan roti terendam sekurang-kurangnya 40 minit.

Bahan² 4 keping roti 100 ml air kalau taknak tambah susu cair guna 200ml air atau 200ml susu segar1 cawan 100 ml susu cair xpayah letak ni kalau guna susu segar 2 biji telur A 4 sudu susu pekat manis. Cara Buat Puding Roti Bakar Cheese. Susun 5 keping roti dalam loyang tabur coklat chip dan tindihkan semula dengan baki rotiTabur lapisan kedua coklat chip.

Setelah melihatkan ada baki beberapa keping roti Gardenia yang telah hampir tarikh luput saya terus ke dapur untuk menyediakan Puding Roti Bakar. Tuangkan adunan puding ini kedalam loyang empat segi bersaiz 9x9. Potong atau carikkan roti jadi kepingan kecik.

Selepas 40 minit panaskan oven pada suhu 170c selama 10 minit. Kemudian masukkan bahan B ke dalam roti yang telah direndam tadi. Bakar disini maksudnya di oven ya Bund Bagi bunda and sista yang ingin membuat cemilan sehat bergizi namun masih mempertahankan rasa yang enak serta keindahan penyajian yuppss.

Menggunakan api atas masuk ke dalam ketuhar dan bakar pada suhu 120-150C selama 10 minit atau sehingga keemasan. Untuk sos cendawan tumis bawang holland. Sapu marjerin pada kesemua roti.

Sementara menunggu roti di rendam campurkan kesemua bahan B di dalam bekas lain. 2 sudu besar tepung kastard. Puding roti adalah sejenis hidangan pencuci mulut yang sangat cepat disediakan dan rasanya pun sangat sedap.

Bahan Resepi Puding Roti Bakar Sos Kastard. Campurkan semua bahan diatas dan masak diatas dapur sebentar sehingga sebati dan mendidih. Potong 1 keping roti kepada 6 bahagian.

Koyakkan roti dan masukkan ke dalam bahan B. Biarkan dalam 5 minit atau sampai roti menjadi kembang. Esen vanilla dalam video saya tak letak marjerin.

Bakar pada suhu 180c selama lebih kurang 30 minit bergantung pada oven masing2 Cara untuk membuat topping. Puding Roti Versi Kampung. 7 Puding Roti Sardin.

Ini adalah untuk memastikan puding roti kita lebih lembap. Koyak2kan roti dan masukkan ke dalam mangkuk tadiBiarkan. 4 Puding Roti Lapis Kastard.

Anak yang sulung minta dibuatkan puding roti untuk minum petang dan kebetulan lebihan roti masih ada didapur.


Resipi Puding Roti Bakar Oleh Leesa Alif Recipe Roti Recipes Leesa


Made Bread Pudding Puding Roti Bakar Easy One To Follow Loved The Tase Creamy And Just Enough Sweetness Di 2020 Puding Roti Makanan Manis Resep Makanan Penutup


Puding Roti Bakar Puding Roti Makanan Manis Ide Makanan


Posting Komentar untuk "Puding Roti Bakar"